DPF / Tahmafiltri eemaldus Tallinnas ja Harjumaal

Täielik tööde kompleks, mis hõlmab mehaanilist eemaldamist ja mootori juhtploki ümberprogrammeeringut.

Tahmafiltri tavapärane kasutusiga on umbes 200 000 kilomeetrit, ja õige kasutamise korral ei tohiks see probleeme põhjustada. Kuid sageli tekivad probleemid juba 40 000 kilomeetri juures või isegi varem. Miks see juhtub? Sellel on mitu peamist põhjust: Füüsiline kulumine ja/või kahjustused. Kehv kütuse kvaliteet. Filtri ühe või mitme komponendi (näiteks andurite) rike. Õli sattumine väljalaskesüsteemi. Auto kasutamine ilma regeneratsioonirežiimita. Oluline on arvestada üht peamist tegurit – tahmafilter ei suuda tahma lõputult koguda. Seetõttu käivitatakse perioodiliselt filtri põletamise või regeneratsiooni protseduur. Selle edukaks läbiviimiseks peab auto sõitma umbes 15–25 minutit kõrgendatud pööretel ja täielikult soojenenud mootoriga, et väljalaskegaaside temperatuur tõuseks 650–800 kraadini. Ainult nii saab filter puhastatud. Linnasõidurežiimis (eriti lühikestel sõitudel) põletusprotsess peaaegu ei käivitu, filter ummistub kiiresti tahmaga ja lakkab töötamast. Sama juhtub ka siis, kui filtrit kontrollivad või põletusprotsessis osalevad süsteemid on vigased.

DPF (Diesel Particulate Filter) ehk tahmafilter on diiselmootori väljalaskesüsteemi osa, mille eesmärk on vähendada heitgaasides sisalduvat tahma ja peentolmu. See filter püüab kinni suitsugaasides oleva musta tahma, et õhk oleks puhtam ja keskkonda satuks vähem saasteaineid. DPF asub tavaliselt sumbuti ja katalüsaatori vahel, ning koosneb kärgstruktuuriga keraamilisest filtrist, mille pisikesed kanalid koguvad tahmaosakesi, kuni need põletatakse mootoris kõrgel temperatuuril ära – seda protsessi nimetatakse regeneratsiooniks.

Probleemid Tahmafiltriga

Tahmafiltri tavapärane kasutusiga on umbes 200 000 kilomeetrit, ja õige kasutamise korral ei tohiks see probleeme põhjustada. Kuid sageli tekivad probleemid juba 40 000 kilomeetri juures või isegi varem. Miks see juhtub? Sellel on mitu peamist põhjust: Füüsiline kulumine ja/või kahjustused. Kehv kütuse kvaliteet. Filtri ühe või mitme komponendi (näiteks andurite) rike. Õli sattumine väljalaskesüsteemi. Auto kasutamine ilma regeneratsioonirežiimita. Oluline on arvestada üht peamist tegurit – tahmafilter ei suuda tahma lõputult koguda. Seetõttu käivitatakse perioodiliselt filtri põletamise või regeneratsiooni protseduur. Selle edukaks läbiviimiseks peab auto sõitma umbes 15–25 minutit kõrgendatud pööretel ja täielikult soojenenud mootoriga, et väljalaskegaaside temperatuur tõuseks 650–800 kraadini. Ainult nii saab filter puhastatud. Linnasõidurežiimis (eriti lühikestel sõitudel) põletusprotsess peaaegu ei käivitu, filter ummistub kiiresti tahmaga ja lakkab töötamast. Sama juhtub ka siis, kui filtrit kontrollivad või põletusprotsessis osalevad süsteemid on vigased.

Mida juhtub, kui DPF on ummistunud?

Mootor kaotab võimsust Kütusekulu tõuseb Armatuurlaual süttib DPF- või „Check Engine“ tuli Auto läheb avariirežiimi (piiratud võimsus) Tekib suitsusus või ebaühtlane töö