TAHMAFILTRI EEMALDAMINE
Täielik tööde kompleks, mis hõlmab mehaanilist eemaldamist ja mootori juhtploki ümberprogrammeeringut.
Kõikidel kaasaegsetel diiselautodel on paigaldatud tahmaosakeste filter, mida tavaliselt nimetatakse tahmafiltriks. Lühendatult nimetatakse seda DPF (Diesel Particulate Filter), PDF (Particulate Diesel Filter) või FAP. Reeglina asub see katalüsaatori järel, on metallist korpuses ja kujutab endast keraamilist briketti, millel on poorne struktuur ja kaal sõltuvalt autost 1 kuni 6 kg. Nagu nimigi ütleb, on tahmafiltri eesmärk püüda kinni põlemata tahmaosakesed.
Probleemid Tahmafiltriga
Tahmafiltri tavapärane kasutusiga on umbes 200 000 kilomeetrit, ja õige kasutamise korral ei tohiks see probleeme põhjustada. Kuid sageli tekivad probleemid juba 40 000 kilomeetri juures või isegi varem. Miks see juhtub? Sellel on mitu peamist põhjust: Füüsiline kulumine ja/või kahjustused. Kehv kütuse kvaliteet. Filtri ühe või mitme komponendi (näiteks andurite) rike. Õli sattumine väljalaskesüsteemi. Auto kasutamine ilma regeneratsioonirežiimita. Oluline on arvestada üht peamist tegurit – tahmafilter ei suuda tahma lõputult koguda. Seetõttu käivitatakse perioodiliselt filtri põletamise või regeneratsiooni protseduur. Selle edukaks läbiviimiseks peab auto sõitma umbes 15–25 minutit kõrgendatud pööretel ja täielikult soojenenud mootoriga, et väljalaskegaaside temperatuur tõuseks 650–800 kraadini. Ainult nii saab filter puhastatud. Linnasõidurežiimis (eriti lühikestel sõitudel) põletusprotsess peaaegu ei käivitu, filter ummistub kiiresti tahmaga ja lakkab töötamast. Sama juhtub ka siis, kui filtrit kontrollivad või põletusprotsessis osalevad süsteemid on vigased.
